سرچشمه حیات

حقیقت خورشید، روز را ظاهر می‌کند . . .

سرچشمه حیات

حقیقت خورشید، روز را ظاهر می‌کند . . .

سرچشمه حیات

سامانه راداری «قدیر»، صبح امروز با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح وارد چرخه عملیاتی شد.

رادار «قدیر» با برد 1100 و ارتفاع 300 کیلومتر برای اولین بار در رزمایش پیامبر اعظم(ص)6 تست شده بود.

نشریه «اسرائیل دیفنس» (israel defense) در همان زمان و در گزارشی با اشاره به رزمایش موشکی ایران اعلام کرد که پیشرفت فناوری و نظامی ایران فراتر از حد تصور کشورهای غربی است.

این نشریه نظامی نوشت: روشن شد که صنعت نظامی ایران پیشرفته‌تر از آن است که غرب ارزیابی کرده است. آنچه ایرانی‌ها برای اولین بار بخصوص رادار چندمنظوره بسیار پیشرفته [قدیر] را به نمایش گذاشتند، وجود قدرت تکنولوژی موثر از نوع درجه یک را ثابت می‌کند.

رادار آرایه فازی قدیر رونمایی شد+عکس

 از این رادار توانمند (ساخته شده در مرکز جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه) برای کشف اهداف هوایی، هواپیماهای رادارگریز (استیلز)، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک و نیز ماهواره‌های در مدار پایین (لئو) استفاده می‌شود.

رادار «قدیر» با قابلیت استفاده در تمام شرایط آب و هوایی و مقاوم در برابر جنگ الترونیک، در نقاط مختلف میهن اسلامی نصب شده و اطلاعات آن قابل انتقال به تمام نقاط کشور است.

همزمان با رونمایی از این رادار، سایت راداری قدیر گرمسار نیز به نام «شهدای بعثت» نام گرفت.

توضیحات امیر اسماعیلی درباره رادار قدیر

 امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در حاشیه رونمایی از رادار آرایه فازی سپاه با نام «قدیر» گفت: این سامانه از سیستم تشدید فرکانسی استفاده می‌کند. بیش از 1000 کیلومتر بُرد دارد و توسط مرکز تحقیقات خودکفایی نیروی هوافضای سپاه، طراحی، ساخته و مستقر شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه ما به لحاظ تکنولوژی چیزی از کشورهای قدرتمند کم نداریم، افزود: این رادار در بسیاری از کشورها وارداتی بوده و آنها توان ساخت چنین سامانه‌ای را ندارند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی تصریح کرد: ما نیز در قرارگاه خاتم الانبیا(ص) رادارهای شهاب و ثامن را با ویژگی های مشابه رادار قدیر ساخته و مستقر کرده‌ایم.

اسماعیلی تاکید کرد: اگر قرار باشد در نبردهای هوایی با دشمن مقابله به مثل کنیم، باید از سامانه‌های چند فرکانسی برخوردار باشیم.

وی گفت: قدیر در برابر جنگ الکترونیک مقاوم بوده و احتمال کشف و انهدام آن توسط موشک‌های رادارزن بسیار پایین است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی همچنین با بیان اینکه با استفاده از این رادار تمام مرزهای کشور را پوشش می‌دهیم، گفت: رادار قدیر اهداف متخاصم را در عمق و قبل از رسیدن به مرزهای کشور شناسایی می‌کند.
  • ابوالفضل محمدی

نظرات  (۳)

سلام علیکم:
وبلاگ بسیار ارزشی و پر محتوایی دارید
ممنون میشم اگه به ما هم سر بزنید
با مطلبی در مورد صله ی رحم به روزیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

التماس دعا
یا مهدی
لبیک یا حسین
اسلام پیروز است
دلاوران نیروهای مسلح خدا قوت
با همت شما استکبار را در هم میکوبیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی